genomgod

Jag beundrar människor som är helt genomgoda. Det är lite svårt att definera ordet genomgod eftersom alla människor har brister och fel. Men när man träffar en sån människa som jag försöker beskriva så vet man, han/hon ÄR en genomgod människa. Det finns inte många människor på denna jord som verkligen vill väl i alla situationer och bortser från sina egna behov för ngn annan utan att ens tänka på det, utan att ens bry sig om att man offrar ngt o inte ens förstå att man offrar ngt. Många människor försöker vara goda o anser sig bra för att de strävar efter att vara bra.. även detta är ju förstås beundransvärt. Men dessa människor som verkligen är så goda är få. Jag tror att jag har träffat på tre såna personer under min livstid o dessa försöker jag hålla nära.
En av dom är en killkompis som har ett dilemma som jag inte skulle önska min värsta fiende. Jag önskar att jag kunde hjälpa honom på ngt sätt.. men det finns inget sätt. Situationen är som den är o kan inte förändras på många år för det skulle innebära att hans liv förlorade en extremt viktig ingrediens. Jag tycker så synd om honom för HAN förtjänar allt det bästa här i världen! HAN förtjänar att vara heeelt lycklig o ha det bra! 


Kommentarer
Postat av: Mickis

En sådan person är du Jennifer =)

2008-09-30 @ 23:15:07
URL: http://bubbiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0