fy skäms!

min dator e paj.. jäkla skit. Jag tycker inte att prylar ska gå sönder.. jag vill att det ska funka varje gång man trycker på knappen för att starta datorn.. men den strejkar. Så just för tillfället letar jag efter ngn som kan laga den. Jag vet att Örebro-D kan fixa den men det känns inte bra att han ska behöva åka så långt bara för min dator.. o jag har inte möjlighet att åka till örebro på ett bra tag.

Jag bevittnade ngt fruktansvärt igår. Jag var påväg till jobbet o gick en liten extrasväng på kungsträdgården, för jag var tidig i vanlig ordning. Helt plötsligt ser jag en man som slår sitt lilla barn. Han drog till barnet rätt i ansiktet med en sådan kraft att en vuxen nog hade kunnat få hjärnskakning. Barnet skrek av smärta o försökte komma undan pappans fruktansvärda misshandel. Jag blev så chockad att jag inte visste vad jag skulle göra. Vad gör man? så här i efterhand undrar man ju varför man inte gick fram till mannen o skällde ut honom, för att sedan ringa polisen mitt framför honom. Jag kommer aldrig att glömma det lilla barnets smärtande blick o skrik.. o jag kommer definitivt inte att glömma att jag INTE gjorde ngt. Fruktansvärt. Hur i helvete kan en vuxen göra så undrar jag o hur kan vi förundras över allt våld i samhället. Denna lilla pojke kommer förmodligen att göra likadant när han är stor nog att hämnas all smärta.

FY SKÄMS GUBBJÄVEL!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0