små mål på vägen

Det sägs ju att det är bra att ha små mål att nå innan man når sitt stora mål i livet. Jag har många stora mål som jag vill nå i mitt liv. Men närmast är nog att bli färdig med utbildningen och samtidigt ha läääärt mig så mkt att jag känner mig trygg i min kunskap när jag ska bemöta alla patienter. Innan jag kommer dit bör jag ju sätta upp små mål på vägen för att stärka mitt självförtroende. De små målen behöver ju nödvändigtvis inte handla om utbildningen utan det kan räcka med små mål i vardagen. Jag har grubblat o grubblat för att komma fram till vad dessa små mål skulle kunna tänkas vara. Varje tenta är ju i sig ett mål, men en tenta i mängden stärker inte självförtroendet eller får tillvaron att kännas stärkt. så jag räknar inte med alla tentor även om de är små mål som känns bra att klara av. Jag har iaf kommit fram till en del saker som jag vill klara av och en del saker som jag vill förändra. Utan inbördes ordning skulle jag vilja:

♥ klara av SI-ledsjustering samt bröstryggsjustering på big
♥ övertyga mig själv att jag är bra o är nöjd med mitt liv varje dag
♥ bli grym på mitt sommarjobb som massör
♥ gå ner i vikt(helst 10kg men alla kilon är ju små mål)
♥ inför nästa termin skaffa ett helgjobb så jag kan förändra min ekonomi till det bättre
♥ besöka gymmet minst två ggr i veckan regelbundet
♥ träffa en snubbe som tycker om mig som jag är
♥ hålla ordning på alla viktiga papper
♥ (städa o diska regelbundet) sätter dessa inom perentes för jag vet att jag inte kommer att göra det.. men att ha dom på listan gör ju att jag kanske iaf tänker lite mer på att göra sakerna.. o då kanske gör dom
♥ arbeta med min lilla släng av prestationsångest så att jag inte stressar upp mig på de praktiska föreläsningarna. För det leder bara till att jag lär mig mindre o därav känner mig ännu mer osäker. Ond cirkel
♥ övertyga mig själv att jag gör det jag gör för min egen skull, vad alla andra gör eller klarar är oviktigt
♥ hitta ett sätt att behålla fokus på min egen kunskap när alla andra verkar kunna mer än jag
♥ vara en bättre vän o inte bara se det jag tror jag ser

Dessa mål kanske inte har så mkt med själva utbildningen att göra, vilket var mitt närmsta stora mål. Men jag är övertygad om att om jag klarar av att nå dessa små mål på vägen så kommer vägen till det stora målet att kännas bättre. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0