rödtott goes brun

Idag fick jag färga o toppa håret alldeles gratis! hur ofta händer det? dessutom fick jag huvudmassage o blev tackad för att jag ställde upp.. hoho!
Det var slutprov på en frisörskola o dom behövde folk att utföra grejer på. Jag blev tillfrågad o självklart tackar man väl ja till ngt sånt.. eller?  Jag är ju alltid väldigt nojig när det gäller mitt hår eftersom det blivit fel så många gånger. Så jag var lite tveksam när jag gick dit. Men när jag satt i stolen insåg jag att det är ju på såna där ställen.. alltså skolor.. som jag borde klippa mig på. För där MÅSTE det ju bli bra för att dom ska bli godkända.. o blir det inte bra så får dom göra om det. Idag var det som sagt slutprov(kan ha varit Gesällprov) o alla frisörer hade fem personer som dom hade klippt, färgat eller slingat(etc) på. Experter inom varje område hade kallats in o dom synade alla klippningar eexxtreeemt noga! det var bara luppen som fattades. Alla frisyrer fotades oxå i alla riktningar. "Min" frisör Sofie var lite nervös att hon inte skulle bli godkänd med mig för jag hade lite sotigare färg i topparna än resten av håret. Jaha sa jag.. såg inget alls men jag förstod att det var en big deal för henne. Så jag hoppas att det gick bra.. för experterna sa nämligen inget under själva bedömningen. 
 
Åter till när jag satt i stolen. Innan Sofie gjorde ngt alls med mitt hår studerade hon det o funderade länge.. hon frågade inte så mkt men jag berättade att jag helst inte ville ha det föör mörkt eller kopparrött. Hon tänkte o sen blandade hon ihop lite färger o sa att det skulle bli brunt med guldton om det var okej för mig. Självklart:) det var ju precis så jag ville ha det:) hon fixade min utväxt(vilket ingen av de tidigare frisörer jag gått till gjort innan, utan dom slänger bara i färgen lixom) innan hon gjorde ngt med resten av håret. Sen toppade hon mig oxå så att det skulle se extra bra ut under inspektionen. Tack tack sa jag o jublade inombords eftersom jag inte klippt mig på väääldigt länge. Efter den berömda hårtvätten fick jag även en urskön skalpmassage! HA! hur många frisörer gör det som ett moment! hon fönade o plattade det o jag satt som fastklistrad i stolen.. sååå skönt när folk grejar i håret ju!!! efter inspektionen tackade hon mig så jättemycket för att jag kommit dit o ställt upp.

Kändes väldigt konstigt att bara gå därifrån utan att betala ett öre, när hon fixat mig o grejat mig sådär. Jag erbjöd mig att gå o köpa kaffe till henne eller ngt.. men hon ville inte ha ngt. Så jag fick snäll gå därifrån. Tack tack Sofie.. o tack Minelli för att du tipsade henne om mig så jag fick gjort ngt åt mitt skatbo!
Rödtotten är numera brunett!

Kommentarer
Postat av: Lisa

ha en trevlig kväll!

2008-05-22 @ 19:51:11
URL: http://lisalisalisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0