kurd?iranier?

hihihihihihi.. en lite lustig grej hände nyss. Jag var påväg hem från skolan o i hissen träffade jag på den lustige franskmannen. Det är en snubbe som talar svenska med fransk brytning. Han är säkert dansare om man ser till kroppsform o kroppsspråk. Jag tror han är gay(inte för att det skulle spela ngn roll i sammanhanget, utan jag vill bara att ni ska få en bild av killen) o pratar som man skulle kunna föreställa sig att en del gay-killar gör. Jag har träffat honom i hissen några gånger o småpratat, så även idag, men idag frågade han mig var jag kommer ifrån. Jag svarade västkusten o han gav mig en chockad min. Med tillhörande hand för munnen o yvigt kroppsspråk. Jag tänkte att han kanske hade varit där eller hade ngn annan anledning att se chockad ut. Men istället sa han på fullt allvar, med sin franska brytning, "jahaaa men du ser ut att vara iranier, eller kurd kanske. Hade inte tippat på svensk"...?...nehe.. sa jag.. Vaaad svarar man? jag asgarvade inombords. Där står jag, rödhårig, blåögd, blek o fräkning o tänker att jag nog haft en del fördomar om dessa länder, för jag trodde att iranier o kurder hade stora, bruna rådjursögon o kolsvart hår. Haha.. jag tyckte det var lite lustigt iaf.  

Kommentarer
Postat av: Sara T

Ha ha ha ha! Shit vad ball! Du ser ju verkligen inte ut att komma från Iran! En man på tunnelbanan var helt säker på att jag var från Östeuropa ha ha

2008-05-15 @ 19:05:51
Postat av: Mickis

Fniss, då har du nytt smeknamn nu då.. kurden.. haha... Kram

2008-05-15 @ 22:13:54
Postat av: Sara

HAHA ja du de va roligt!

2008-05-17 @ 09:41:43
URL: http://rockstart.blogg.se
Postat av: Affe

Det finns blonda och blåögda kurder samt perser:)

Hårfärg eller ögonfärg har inget att göra med vart man bor, det finns som sagt kurder, perser och andra etniska grupper i Asien som är blonda, grönögda och blonda. Fyra procent av Afghanistans befolkning är faktiskt blonda eller blåögda eller både och.

Det är den klimat och miljö man lever i som som påverkar pigmentet, svenskar är ljusa för att det i Sverige är kallt osv.

2008-09-29 @ 15:39:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0