Artists

Jag undrar om det är möjligt att lära sig en talang. Antingen så har man DET eller så har man det inte.. I get it.. antingen finns det en kreativ o skapande hjärna innanför pannbenet eller så gör det inte det..that's a fact.. men jag undrar om man kan lära sig att se det en konstnär(tex) ser o lära sig hur den personen tänker när den skapar ngt, o på så sätt kunna utveckla en egen talang. Alla kanske är kreativa på sitt sätt.. det gäller ju bara att ha tekniken  o utrustningen för att kunna förverkliga det man föreställt sig, inom det intresse man har. Vad det nu skulle kunna tänkas vara. Så egentligen så borde man ju kunna lära sig en talang. Tränar man på ngt så blir man ju bra på det..o om man har rätt teknik kan man ju utveckla den ytterligare genom erfarenhet o på så sätt utveckla en kreativ hjärna om man inte har en. Konst kan vara intressant.. men oxå jäkligt trist.. men det man definitivt kan säga är ju att konsten, vad det än är, är individuellt utformad. Så även en "icke-kreativ" hjärna skulle ju då kunna bli en konstnär.. på sitt sätt. I teorin skulle ju vem som helst kunna utveckla en talang.. så länge intresset finns.. men jag har svårt att se att detta funkar i praktiken o därför undrar jag om man verkligen kan lära sig en talang.

Jag gillar konst i form av bilder/fotografier. Jag har sagt det förut men jag säger det igen.. jag imponeras otroligt av dessa människors förmåga att se världen på ett så uttrycksfullt sätt. Jag vill ha DEN talangen.

Kommentarer
Postat av: Deereyes

http://www.photoskolan.se/
Fick syn på denna och tänkte på dig!
Kör hårt, du kan!

2008-06-03 @ 19:53:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0