hösten, I welcome you

Jaha då var sommaren över för denna gången och jag välkomnar hösten med öppna armar. Höstens färger har iofs inte infunnit sig än, men när de är redo så står jag där med armarna öppna. Jobbsommaren är iaf över och jag känner på mig att sensommaren inom kort kommer att  beblandas med hösten. Jag gillar hösten o dess underbara färger, jag gillar att alla löv ändrar färg för att tillslut falla till marken, jag gillar att det blir lite mörkare igen så att ljusen i fönstren syns, jag gillar att det blir lite kallare igen så att man får använda alla mysiga tjocktröjor, jag gillar att mina färger passar omgivningen o att de kommer fram lite extra under denna årstid.
Det är "min" årstid, dels för att jag passar in i naturen o dels för att jag fyller år i oktober. De människor som blir bruna o fina på sommaren tappar sin färg på hösten, medan jag som förblir blek på sommaren får förstärkta färger på hösten. Denna tid utstrålar revanch för oss bleka redheads.

Jag har samlat på mig en rad underbara minnen från sommaren 2008. Här kommer lite fler bilder från sommaren som varit.....


Jentetur till Oslo en trevlig vardag:
      

Vandring på NordKoster med mams o sis:
   

Semestervecka:
   

Var dig själv, alla andra är redan upptagna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0